Translate

Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 24 listopada 2014

"Lisek i przyjaciele" - III nagroda w VIII Konkursie "Zabawka Przyjazna Dziecku"

Miniony tydzień był dla mnie bardzo ciężkim i pracowitym okresem. Bardzo dużo zamówień, których ilość wciąż się kumuluje, bardzo dużo spraw i problemów. Ostatnich kilka dni spędziłam z synkiem w szpitalu, finał historii okazał się szczęśliwy. Synek na razie osłabiony, ale pomału wraca do siebie i na koniec tygodnia kolejna świetna wiadomość. Moja praca książka "Lisek i przyjaciele" zdobyła III miejsce w VIII edycji ogólnopolskiego Konkursu "Zabawka Przyjazna Dziecku"  w kat. Zabawki artystyczne, prototypy. Organizatorem konkursu jest Muzeum Zabawek i Zabawy w Kielcach. Uciecha jest tym większa, że nie ma miejsca II . Jest miejsce I i dwa miejsca III .
Książka "Lisek i przyjaciele" to zabawka edukacyjna 3w1 (przytulanka, mata edukacyjna i książka) Książeczka jest dość duża bo zamknięta ma 30x40cm, a po rozłożeniu jej wielkość to ok 40x60cm. W książce mieszka sobie lisek. Lisek jest mobilną częścią zabawki, którą tak samo jak i koszyczek i ubranka liska i jabłka można z książki wyciągnąć. Lisek jest bardzo sympatycznym i przyjaznym zwierzakiem, który nader wszystko ceni sobie porządek. Ma także wielu przyjaciół, z którymi spędza całe dnie, bawiąc się, zbierając jabłka i dzieląc się nimi, zajadając wspólnie posiłki. A gdy nadchodzi wieczór lisek wraca do swojej pięknie urządzonej norki.
Zabawka w całości uszyta z tkanin, łącząca różne materiały i faktury. Ale nie o różnice faktur tym razem chodziło. Podczas projektowania, starałam się przede wszystkim skupić na tym aby zabawka pobudzała do kreatywnej zabawy. Wybór kolorystyki również miał dla mnie istotne znaczenie. Książka wykonana z ograniczonej ilości barw, ich tonacja może kojarzyć się nam z zabawkami w stylu retro. I tak właśnie miało być. Nie chciałam stosować dużej ilości mocno nasyconych barw. Nie chciałam również aby zabawka w jakiś szczególny sposób przypominała zabawki jakie dostępne są teraz na rynku. Dobór materiałów jak i kolorystyki miał pobudzać wyobraźnię, wywoływać ciepło, spokój, wpływać na pojęcie estetyki u dziecka, wywoływać dobre wspomnienia. Ważne również było opowiedzenie historii, przygód, które lisek może doznawać. Aby były opowiedziane w sposób bardzo ogólny, uproszczony, dający dziecku przestrzeń i pozwalające użyć swojej wyobraźni. Pozostawienie tak zwanych "otwartych drzwi". Zabawkę można traktować jako całość, lisek z racji tego, ze jest mobilną częścią, może stać się ukochanym kompanem i towarzyszem dziecka. Kolejnym ważnym elementem, jest również forma. Zabawka jest książką, a więc można opowiadać historie (za każdym razem inne) może to czynić już nie tylko rodzić ale również dziecko. Opowiadanie historii jest ważnym czynnikiem dla dzieci, pozwalającym kształtować wymowę i budowę zdań. I w końcu sam fakt, przywiązania dziecka do przedmiotu jakim jest książka.


 
 
Pierwsza strona, lisek wybiera się do swoich przyjaciół na skraj lasu.
-Niektóre jabłka, są przyszyte na rzep, można "zrywać je" z drzewa. Ilość wszystkich jabłek to 10szt, można zerwać 5 szt. I wykonać proste działania: Ile jabłek zostało na drzewie ? Można układać jabłka od największego do najmniejszego. Jabłka można włożyć do koszyczka i "zanieść" na kolejną stronę.
- Ruchome elementy "a kuku" możliwość zabawy w chowanego.  
 
Strona druga, lisek wybiera się z przyjaciółmi na polanę.
- Duży pień służy mi za stolik, liście na pniu to to talerze. Listki to rzepy do których można doczepić zerwane jabłka. Aspekt wspólnych posiłków, dzielenia się, wspólnych rozmów.
- kawałek odstającego pniaka , to świetne pomysł aby lisek mógł usiąść razem z przyjaciółmi.
 
Strona trzecia, pokój lisa.
- W pokoju jest duże łóżko, a w nim miękka podusia i kołderka zapinana na rzepy, aby można było utulić liska do snu.
- wieszaczek w kształcie chmurki, możemy na nim odwiesić spodnie oraz koszyczek.
- lusterko.
 
 
Zabawka ma pomóc w rozwoju psychospołecznym dziecka, zachęcając go do zabaw w grupie i na świeżym powietrzu.
 
100% handmade
Projekt i wykonanie : Agata Czechowicz, AGATOWNIK
All rights reserved! 
 
Książka otrzymała znak :
 
 
 
 

53 komentarze:

  1. Piękna książeczka. Gratuluję wygranej!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobra robota! Napracowałaś się. Tyle tu detali. Jestem pod wrażeniem. :-) Pozdr.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniała! Muszę koniecznie zobaczyć na żywo ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że masz tak blisko, wybieram się na wręczenie nagród może uda nam się spotkać :)

      Usuń
  4. Jest cudowna! Myślę, że powinna być wyżej nagrodzona ;) Cudowna, przemyślana i kreatywna. Gratuluję ;* Już wiadomo po co było te lustereczko ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana, bardzo się cieszę , że praca podoba się aż tak ;) Szkoda, ze nie byłaś w jury ;)
      Tak tutaj znalazło się to tajemnicze lusterko :)

      Usuń
  5. Książeczka jest piękna i świetnie wykonana. Miejsce wśród najlepszych należy Ci się z całą pewnością. Gratulacje;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jest niesamowita! Świetnie przemyślana i wykonana pięknie :) książka z którą można zasnąć w miękkich objęciach gdy snucie nowych historii utuli do snu <3
    Gratuluję wygranej!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Dorotko, bardzo ładnie to napisałaś <3

      Usuń
  7. Wspaniała książeczka! Niezwykle pomysłowa, tyle tam wszystkiego, zrywanie jabłuszek aż przywołuje uśmiech na twarzy :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja też aż wypieków dostałam od szycia tych jabłek ;)
      dziękuję

      Usuń
  8. Cuuuuuuuuuuuuuuuuudowna!!!!!!!!!!!!!!!!!! Brak słów!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pomysł, wykonanie.... Kłaniam się w pas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej! Aż tak, dziękuję. Strasznie miło mi to czytać :)

      Usuń
  9. Piękna książeczka! Wręcz niezwykła, ogrom pracy! Gratuluje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Gratuluję! Doceniam z punktu osoby zajmującej się rękodziełem, ale i z punktu pedagogicznego.

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj zdolna dziewczyna z Ciebie,pomysł rewelacyjny,z lusterkiem,z łóżeczkiem to hit dla dziewczynek szczególnie,wiem bo córka patrzała jak zaczarowana,ogląda ze mną.Żywa bajka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo podoba mi się Twoje stwierdzenie "żywa bajka". Bo właśnie o taki efekt mi chodziło :)

      Usuń
  12. Zakochałam się w Twojej książeczce i zapragnęłam takiej dla mojego smyka :) Fantastyczny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Oj drugiej takiej samej już raczej nie popełnię, ale jakby co to proszę pisać. Zawsze można pomyśleć i zrobić coś w ten deseń ;)

      Usuń
  13. Geeeenialnaaaaa!!!!!!! nie wyobrażam sobie lepszej zabawki dla swojego dziecka;)
    Musiałaś się naprawdę mocno napracować...ale efekt zachwycający!
    Gratuluję wygranej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, No trochę roboty było, prawie dwa miesiące pracy (oczywiście z przerwami i w międzyczasie). Kosztowała mnie nie tylko dużo pracy, ale również myślenia, nie jestem krawcową, więc wszystko po kolei trzeba było wymyślić. Ale chciałam dać z siebie wszystko co potrafię i tak zrobiłam. :)

      Usuń
  14. Fantastyczna książeczka :) Mega pozytywne wrażenie :) Aż chce się ją czytać, opowiadać, oglądać, przytulać :)
    Gratuluję! Super pomysł, piękne wykonanie !

    OdpowiedzUsuń
  15. Jest wspaniała. A czy mozna ją kupić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) No niestety nie, ta książka należy już do organizatorów konkursu. Zostaje w Muzeum Zabawek i Zabawy w Kielcach. Ale jeżeli byłabyś zainteresowana, to wspólnie może pomyśleć o podobnej :)

      Usuń
    2. sprawdziłam w twoim sklepie ile kosztuje sam lisek i coś mi się wydaję że na cały zestaw nie będzie mnie stać. Choć jeszcze to przemyślę bo kusi mnie strasznie i myślę, że córka ma długo bawiłaby się tym zestawem. To chyba zabawka dobra na długie lata. Rośnie z dzieckiem.

      Usuń
    3. Lisek, który dostępny jest w sklepie to duży zwierz, ma ok.45cm natomiast lisek z książki jest o wiele mniejszy, bo przecież musi się zmieścić do środka. Jego wielkość to max 30cm. Jednak cena liska nie jest tutaj najistotniejsza, ponieważ najwięcej czasu schodzi na wykonaniu poszczególnych stron. Proszę się zastanowić, jak by co to na wszystkie pytania mogę odpowiedzieć na email : agatownik@gmail.com
      Pozdrawiam

      Usuń
  16. Przepiękna! CUdna! Chciałabym taką dla mojej córki:)

    OdpowiedzUsuń
  17. fajna ta książka naprawdę myślałam że taką kupie a tu piszesz ze nie do sprzedania pozdrawiam Basia S.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu, pozdrowienia dla Ciebie i Twoich najbliższych <3

      Usuń
  18. Agatko, książka jest absolutnie zachwycająca!!! Bardzo bym chciała, żeby ktoś zaproponował Ci wydanie- wyszycie miliona tych książeczek, tak żeby każde dziecko mogło ją mieć :)!!! Swego czasu lubiłam materiałową książeczkę "Dobranoc, misiaczku", ale "Lisek i przyjaciele" skradł me serce <3!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Agnieszko, strasznie mi miło to słyszeć. Wydanie takiej książki nie było by łatwe, ale dało by się zrobić, zdecydowanie było by to spełnieniem marzeń! Dlatego mam nadzieję, że masz również zdolności wróżbiarskie :)
      Pozdrawiam i ściskam mocno ! <3 <3

      Usuń
    2. mam zdolności wróżbiarskie :) Wróżę Ci spełnienie! Bo właśnie znalazłaś drogę wymagającą, ale piękną, którą pokochasz nie tylko Ty, ale wiele innych osób <3!!!!!

      Usuń
  19. Ojej, jaka cudna! Prawdziwa perełka wśród zabawek :)

    OdpowiedzUsuń
  20. To jest absolutnie genialne, kochane, pięknie zrobione i inspirujące. Gratuluję nagrody, chociaż powinno być nr I. Widać ogrom pracy.

    Serdecznie pozdrawiam
    Magda z Samodobro

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magdo miło mi jest gościć Ciebie u mnie :)
      Dziękuje bardzo, bardzo, a szczególnie za Twoja nominację! :D

      Pozdrawiam również i do zobaczenia !

      Usuń
  21. Moje serduszko się cieszy jak widze takie piękne rzeczy. Gratuluje <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A moje serduszko cieszy się bardzo gdy czyta tyle pochwalnych komentarzy <3
      Dziękuję :)

      Usuń
  22. Soooooo wonderful. Great. Wishes Karin

    OdpowiedzUsuń
  23. Cud! Sama bym się pobawiła :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Fantastyczna książeczka! Uwielbiam takie rozwojowe zabawki łączące tak wiele funkcji. Sama się przymierzałam do wykonania książeczki sensorycznej ale jak dotąd nie zrealizowałam swojego planu (brak czasu). Wiele czasu potrzeba na wykonanie powyższej. Tym bardziej podziwiam i gratuluję wielkiego sukcesu:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ale cudeńko ,świetny pomysł ,oglądałam to zaczarowana , aż chciałoby się być znów dzieckiem :))
    Gratuluję :))

    OdpowiedzUsuń
  26. o mój boziu! Jak będę kiedyś mamusią to napewno chce taką książeczkę dla dziecka!
    Jest piękna.... tyle mogę powiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Szacunek, niesamowita książka.

    OdpowiedzUsuń
  28. Przepiękna książeczka :) Uwielbiam zabawki kreatywne dzieci mogą poczuć różnego rodzaju materiały i dodatkowo rozbudzają swoją wyobraźnię.

    OdpowiedzUsuń

Hej! Podziel się swoją opinią.
Pozdrawiam, Agata :-)